Od zítra digitálně: veřejný sektor

Program konference

10:00 - 10:05
Úvod
10:05 - 10:35
Jan Tomíšek | Digitalizace veřejné správy – co pro český eGovernment znamená zákon o právu na digitální služby a bankovní identita
Rok 2020 je rokem legislativní smrště pro český eGovernment. Zákon o právu na digitální služby a zákon bankovní identitě mají potenciál v nadcházejících letech významně změnit podobu online služeb veřejného sektoru. Seznámíme se proto s pojmy jako digitální služba, digitální úkon nebo katalog služeb, i s harmonogramem činností, které zákon o právu na digitální služby předpokládá. Dále představíme přínosy a limity bankovní identity pro veřejnou správu včetně jejího přesahu právě do oblasti digitálních úkonů a služeb.
Rok 2020 je rokem legislativní smrště pro český eGovernment. Zákon o právu na digitální služby a zákon bankovní identitě mají potenciál v nadcházejících letech významně změnit podobu online služeb veřejného sektoru. Seznámíme se proto s pojmy jako digitální služba, digitální úkon nebo katalog služeb, i s harmonogramem činností, které zákon o právu na digitální služby předpokládá. Dále představíme přínosy a limity bankovní identity pro veřejnou správu včetně jejího přesahu právě do oblasti digitálních úkonů a služeb.
10:35 - 11:05
Petr Zábranský | Nesprávný úřední postup při práci s elektronickými dokumenty
Dodržovat správné principy pro práci s dokumenty je důležité i v případě, že je s nimi pracováno v elektronické podobě. Ani v tomto případě totiž není vyloučena aplikace zákona o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem. V tomto příspěvku si vysvětlíme základní principy a pojmy tohoto zákona, tedy zejména nezákonné rozhodnutí a nesprávný úřední postup, a následně se zaměříme na otázky týkající se práce s elektronickými dokumenty a jejich doručování správními orgány.
Dodržovat správné principy pro práci s dokumenty je důležité i v případě, že je s nimi pracováno v elektronické podobě. Ani v tomto případě totiž není vyloučena aplikace zákona o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem. V tomto příspěvku si vysvětlíme základní principy a pojmy tohoto zákona, tedy zejména nezákonné rozhodnutí a nesprávný úřední postup, a následně se zaměříme na otázky týkající se práce s elektronickými dokumenty a jejich doručování správními orgány.
11:05 - 11:35
Jiří Harnach | Homeoffice úředníka z pohledu služebního zákona
Pandemie COVID výrazně ukázala, že kvalitně úřadovat se dá i z domova, a i když homeoffice státních zaměstnanců není žádná neznámá novinka, určitě je dnes vhodné blíže prozkoumat jeho možnosti. Stručně projdeme základní legislativní rámec, některé příklady z praxe, související otázky kybernetické bezpečnosti a zamyslíme se nad všemi možnosti jeho využití.
Pandemie COVID výrazně ukázala, že kvalitně úřadovat se dá i z domova, a i když homeoffice státních zaměstnanců není žádná neznámá novinka, určitě je dnes vhodné blíže prozkoumat jeho možnosti. Stručně projdeme základní legislativní rámec, některé příklady z praxe, související otázky kybernetické bezpečnosti a zamyslíme se nad všemi možnosti jeho využití.
11:35 - 12:05
Robert Piffl | Jak elektronicky úřadovat v praxi
Současná situace kolem karanténních opatření prakticky ze dne na den přesunula obrovské množství lidí z úřadů na tzv. Home-office, v případě úřadů mnohdy i na plnohodnotné „Home-bureau“. On-line příspěvek Vás provede typickými životními situacemi úřadování „mimo pracoviště“, vysvětlí jak správně nastavit režim v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb. zejména s ohledem na povinnosti vedení spisové služby a evidence dokumentů a jak správně „vyřizovat“ úřední dokumenty v elektronické podobě z domova. Dále pak se seznámíte s jednoduchým bezplatným nástrojem Evropské komise, který Vám umožní jednoduše ověřovat platnost certifikátů, případně podepisovat elektronické dokumenty a opatřovat je elektronickými časovými razítky. V rámci on-line prezentace budou praktické ukázky práce s tímto nástrojem, zejména pak jak ověřovat platnost certifikátů na elektronických dokumentech. Na závěr probereme typické „best-praxis“ a naopak si uvedeme i několik typických situací „jak nikdy nepostupovat“.
Současná situace kolem karanténních opatření prakticky ze dne na den přesunula obrovské množství lidí z úřadů na tzv. Home-office, v případě úřadů mnohdy i na plnohodnotné „Home-bureau“. On-line příspěvek Vás provede typickými životními situacemi úřadování „mimo pracoviště“, vysvětlí jak správně nastavit režim v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb. zejména s ohledem na povinnosti vedení spisové služby a evidence dokumentů a jak správně „vyřizovat“ úřední dokumenty v elektronické podobě z domova. Dále pak se seznámíte s jednoduchým bezplatným nástrojem Evropské komise, který Vám umožní jednoduše ověřovat platnost certifikátů, případně podepisovat elektronické dokumenty a opatřovat je elektronickými časovými razítky. V rámci on-line prezentace budou praktické ukázky práce s tímto nástrojem, zejména pak jak ověřovat platnost certifikátů na elektronických dokumentech. Na závěr probereme typické „best-praxis“ a naopak si uvedeme i několik typických situací „jak nikdy nepostupovat“.
12:05 - 13:00
Jan Tomíšek, Petr Zábranský, Jiří Harnach, Robert Piffl | Dotazy a diskuse

Další akce pořadatele

ELO ECM konference 2024
ELO ECM konference 2024

14/11/2024

STAGES HOTEL Prague

  • Moderní digitalizace dokumentů
  • AI ve správě a analýze dokumentů
  • Automatizace a optimalizace oběhu dokumentů
  • Trendy v legislativě e-dokumentů
Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Umělá inteligence v IT infrastruktuře

05/11/2024

Hotel Grandior, Praha

  • AI v kyberbezpečnosti
  • Automatizace procesů
  • Strojové učení v aplikacích
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

22/10/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava

  • Bezpečnostné riziká AI
  • Efektívna ochrana a správa dát
  • Ochranu firemnej infraštruktúry
Abacus servery 2024
Abacus servery 2024

17/10/2024

Hotel Grandior, Praha

  • Xeon6 nebo EPYC 9005?
  • Nové platformy
  • Nová SSDčka
  • Demo sestavy
  • AMD Mi210
  • AMD Threadripper
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

08/10/2024

Hotel Grandior, Praha

  • Směrnice NIS2 a CER
  • Nařízení DORA
  • Nařízení eIDAS 2.0
Cyber Attacks
Cyber Attacks

25/09/2024

Hotel Grandior, Praha

  • Ransomware
  • DDoS útoky
  • Krádeže dat
Cybernity 2024
Cybernity 2024

20/06/2024

Konferenční centrum City, Praha

  • Kyberbezpečnost
  • Threat intelligence
  • NIS2
  • Panelové diskuse
Evidence dokumentů 2024: Přichází zásadní změny
  • Legislativní změny v evidenci dokumentů
  • Atestace systémů eSSL
  • Registr zastupování (REZA)
Cloud Computing Conference
Cloud Computing Conference

22/05/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • On-premise vs Cloud
  • Trendy v Cloud Native
  • Cloud ve veřejné správě
Kontajnery v praxi
Kontajnery v praxi

15/05/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava / Online

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
IT Security Workshop
IT Security Workshop

19/03/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Obrana proti kybernetickým útokům
  • NIS2 a ZoKB
  • Případové studie a ukázky
Kontejnery v praxi
Kontejnery v praxi

27/02/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Správa kontejnerových clusterů
  • Škálování a zabezpečení aplikací
  • Napříč datovými centry i cloudy
Jak se připravit na NIS2
Jak se připravit na NIS2

05/12/2023

Hotel Grandior, Praha

  • Zákon o kybernetické bezpečnosti
  • Identifikace povinných osob
  • Technický pohled na NIS2
Kontajnery v praxi 2023
Kontajnery v praxi 2023

26/09/2023

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

08/11/2022

Hotel Grandior, Praha

  • Udržitelné IT
  • Kyberbezpečnost
  • Bankovní identita
Atestace systémů spisových služeb
  • Legislativní východiska
  • Řešení Ministerstva vnitra
  • Atestace v souladu s normami
DEPO ve finálním znění
DEPO ve finálním znění

23/06/2021

online

  • Portál občana
  • Pravidla úřadování
  • E-dokumenty na cestách
DEPO v otázkách a odpovědích
  • Datové schránky a el. identifikace
  • Cloud ve veřejné správě
  • E-legalizace
DEPO a spisová služba
DEPO a spisová služba

05/05/2021

online

  • Vývoj legislativy
  • Změny ve vedení spisové služby
  • Atestace systémů eSSL
Bankovní identita
Bankovní identita

21/04/2021

online

  • Bankovní identita v souvislostech
  • Jak se napojit?
  • Případové studie a ukázky
Brunch s Rancher
Brunch s Rancher

31/03/2021

online

  • Open source řešení pro správu Kubernetes clusterů
  • Napříč datovými centry i cloudy
Co přinese DEPO?
Co přinese DEPO?

15/12/2020

online

  • Změny zákonů
  • Atestace systémů spisových služeb
  • Jmenné rejstříky
Zavedení kontejnerové platformy
  • Migrace aplikací na platformu
  • Řešení pro kontejnerové projekty
Endian UTM
Endian UTM

25/06/2020

webinář

  • Klíčové vlastnosti
  • Konfigurace systému
  • Jednotné ovládací prostředí
Obáváte se cílených útoků?
Obáváte se cílených útoků?

11/06/2020

webinář

  • Plně lokalizované řešení Bitdefender
  • Pokročilé mechanismy ochrany
  • Technologie HyperDetect ™
Od zítra digitálně: soukromý sektor
  • Elektronické uzavírání smluv
  • Komunikace se zaměstnanci
  • Elektronické podepisování
Elektronická identifikace
Elektronická identifikace

28/04/2020

webinář

  • Principy a úrovně záruk
  • Nové povinnosti od 1.7.2020
  • Ztráta e-identity
Online prodejcem ze dne na den?
Online prodejcem ze dne na den?

22/04/2020

webinář

  • Přechod na online prodej
  • Nastavení obchodních podmínek
  • Nové povinnosti vůči spotřebitelům
Elektronické podpisy
Elektronické podpisy

21/04/2020

webinář

  • Druhy certifikátů
  • Mýty o časových razítkách
  • Vícenásobné podepisování
IT projekt v ohrožení
IT projekt v ohrožení

16/04/2020

webinář

  • Pozastavení projektu
  • Důsledky prodlení
  • Korektní ukončení projektu
Elektronická fakturace a oběh dokladů
  • Pravidla práce s e-fakturami
  • Oběh daň. dokladů v nouzovém stavu
  • Příjem a zpracování došlých faktur
Práce s e-dokumenty v nouzovém stavu
  • Požadavky dle právních předpisů
  • Zjednodušení v nouzovém stavu
  • Práce z domova a na dálku
Právní aspekty nouzového stavu
Právní aspekty nouzového stavu

31/03/2020

webinář

  • Pracovněprávní vztahy
  • Smluvní právo
  • Podpora zaměstnavatelů a OSVČ

Partneři webináře

Partneři
Mediální partneři

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.